Поняття «масові комунікації»
- .
- 3 лист. 2016 р.
- Читати 2 хв
Оновлено: 18 груд. 2023 р.

Перше, що потрібно зробити – це визначитись із поняттям масової комунікації. Комунікація – це обмін інформацією між системами. Масова комунікація (англ. mass communication) - це процес поширення інформації (духовних цінностей, знань тощо) за допомогою технічних засобів (преса, телебачення та ін) на чисельно великі, розосереджені аудиторії. Засоби масової комунікації (СМЯ) – це спеціальні канали та передавачі, завдяки яким відбувається поширення інформаційних повідомлень на великі території.
Кошти комунікації виступають речовим, і навіть матеріальним компонентом комунікативного процесу і завжди виявляють собою спосіб передачі, виробництва, збереження, і навіть поширення культурних цінностей у суспільстві.
Масові комунікації - важливий політичний та соціальний інститут сучасного суспільства, що виконує в широких масштабах функції:
інформування;
підтримки соціальної спільності;
освіти;
розваги.
В одних випадках масова комунікація спрямована на формування громадської думки або її зміну за рахунок аргументації на користь або проти індивідуальної діяльності (думки, вчинку тощо). В інших випадках, масова комунікація спрямовано формування чи зміну діяльності (позиції, думки) окремої особистості з допомогою аргументації на користь чи проти колективної діяльності. У тих та інших випадках успіх масової комунікації визначається знанням соціальної мотивованості аудиторії та способами передачі оціночної інформації. Процеси масової комунікації як особливого виду мовної діяльності характеризуються складністю, і навіть неоднорідністю. Проте можна виділити загальні умови, які необхідні для функціонування масової комунікації. До них відносяться такі, як:
наявність технічних засобів, що забезпечують тиражованість та регулярність масової комунікації;
багатоканальність та можливість вибору комунікативних засобів, які забезпечують варіативність та нормативність масової комунікації;
масова аудиторія, яка, враховуючи її розосередженість та анонімність, потребує ретельно продуманої ціннісної орієнтації;
соціальна значущість інформації, що сприяє підвищенню вмотивованості масової комунікації.
Головна умова, що визначає масову комунікацію – специфіка комунікатора та аудиторії.
То навіщо ми вступаємо у комунікацію?
Незалежно від каналів та засобів комунікації, ми передаємо повідомлення, щоб попередити інших людей (дорожні знаки), інформувати їх (прес-реліз), пояснити щось (підручник), розважити (анекдот чи фільм), переконати будь-кого (агітаційний плакат) ), описати щось (усне оповідання). Все вищеописане – це цілі комунікації. Здебільшого їх буває кілька, (фільм може розважати, і інформувати, і описувати). Причиною, через яку люди потребують комунікації, є потреби людини або групи людей. Цілі комунікації обслуговують потреби людини: виживання, особисті потреби, підтримка відносин, здійснення влади над іншими людьми, усвідомлення миру та нашого досвіду в ньому, прояв творчої натури та уяви. Наші потреби розподіляють на чотири групи: особисті, соціальні, творчі та економічні.
Масова комунікація виконує роль: -регулятора динамічних процесів соціальної психіки; -інтегратора масових настроїв; -канал циркуляції психоформуючої інформації;
Завдяки цьому органи масової комунікації є сильним засобом впливу як на особистість, так і на соціальну групу.











Коментарі